文:肯米

日前Manny離台,如今Manny回美國加盟遊騎兵3A球隊時有回應來台灣短短的時間,許多東西讓他印象頗為深刻,但其中一段有提到這樣的文字:

天母球場.jpg  

Of his experience in Taiwan and his struggles to get back to the majors after two-plus years, Ramirez said, “You have just got to put yourself in the fire to see what you have.”

Ramirez said that his team in Taiwan did not have a home stadium, so every game was a road game (not unusual there, I’m told), and he even had to wash his own uniform.  “I certainly learned a lot,” Ramirez said. “I liked it there, the fans, the people there treated me good, but Triple-A is going to be so nice after Taiwan, having to travel every day.”

台灣媒體解釋Manny要自己洗他的衣服,但在其他地方的觀念,或許是交由其他人員去洗衣服也說不定,這在美國觀念和這邊的觀念是不一樣的,也因此我不能多作解釋。而他在上面還說球隊在台灣沒有固定的主場,所以每場比賽幾乎都要移動球場去打球,這對他來說也是不同的。

而Manny他也講過一段話,我找不到原文去知道是否有改變原意,但以台灣媒體的解釋是這樣的:「當你去過台灣,然後再回到三A,這裡就跟大聯盟沒兩樣,在台灣的球場,沒有空調,也沒有東西吃,不過在那裡我還是很快樂。」

說實在的,Manny的認定是台灣球場比美國球場3A還要差,這根本就是太中肯的言論,依稀記得前陣子才有人評價過中華職棒最新球場都不如1A球場,Manny的言論也太過於犀利了。

不過球場之中有空調的話,的確是需要球團認養主場立場相當堅定並花錢維護,目前有球團願意這麼做嗎?今年僅有Lamigo認養桃園球場60場主場都在這個地方,但桃園球場先天就有不良的排水系統,只能說曼尼這番言論,讓台灣球場的不良行像又公諸於大家的面前了。

arrow
arrow
    全站熱搜

    肯米 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()